czwartek, 27 listopada 2014

Tagliatelle z kurczakiem i warzywami z parowaru

Nie jestem wielkim fanem makaronu, a raczej nie byłem :) Dziś zmieniłem zdanie :) i dania z makaronem pewnie będą często tu gościć. Będąc na zakupach kilka dni temu, przed kasami natknąłem się na makarony Tagliatelle. Były trzy rodzaje: pięciojajeczny, z czosnkiem niedźwiedzim i z dodatkiem papryczki chilli. Wybrałem ostatni i dziś postanowiłem go zrobić.


Tagliatelle z kurczakiem i warzywami na parze


Od wczoraj została mi druga pierś z kurczaka, więc postanowiłem ją dodać, długo zastanawiałem się co jeszcze, po przemyśleniach zdecydowałem się na pomidorki cherry, pieczarki i szalotkę.


Tagliatelle z warzywami z parowaru
 

Składniki : 
  • ok 50g makaronu Tagliatelle z papryczką chilli 
  • 1 filet z piersi kurczaka
  • 3 pieczarki 
  • 5 pomidorków cherry 
  • 1 szalotka 
  • 1 łyżka startego parmezanu 
  • 4 łyżki oliwy z oliwek 
Przyprawy :
  • oregano
  • bazylia
  • zioła dalmatyńskie 
  • Fit Up do makaronów z dodatkiem błonnika i suszonych pomidorów


Tagliatelle z warzywami na parze

Filet z piersi kurczaka myjemy, odsączamy nadmiar wody, oczyszczamy i kroimy na małe kawałki i przekładamy do głębokiego talerza. Pierś polewamy 3 łyżkami oliwy z oliwek. Mieszamy aby każdy kawałek był obtoczony w oliwie. Obsypujemy oregano, bazylią i ziołami dalmatyńskimi i znów mieszamy i odstawiamy talerz z mięsem na bok.


makaron z kurczakiem i warzywami na parze

Pieczarki myjemy, obieramy daszek i kroimy w plasterki. Szalotkę drobno siekamy, wrzucamy na sitko i parzymy wrzątkiem. Pomidorki cherry myjemy.
Do parowaru wkładamy na tacce aluminiowej kawałki piersi kurczaka i włączamy go na 20 minut.
Makaron w tym czasie wrzucamy do pojemnika na ryż. Na 8 minut przed końcem parowania mięsa, tagliatelle zalewamy wrzątkiem i wstawiamy do parowaru. Pieczarki, pomidorki i posiekaną szalotkę też wstawiamy na kolejnym poziomie, możemy na tacce aluminiowej, albo w pojemniku do żywności.


makaron z warzywami z parowaru
 
Po skończeniu parowania, wyjmujemy przez ściereczkę pojemnik z makaronem. Resztę możemy jeszcze na 2 minuty włączyć. Tagliatelle odcedzamy na sitku, czekamy aż odsączy się woda i polewamy łyżką oliwy z oliwek oraz posypujemy przyprawą FIT UP do makaronów i mieszamy.


Tagliatelle z kurczakiem i warzywami z parowaru

Przekładamy na talerz makaron, mięso, pomidorki, pieczarki, szalotkę i posypujemy całość startym  parmezanem, możemy również przystroić świeżymi listkami bazylii.


Tagliatelle z kurczakiem i warzywami z parowaru


Jak zawsze czekam na komentarze i uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, daj znać czy Ci smakowało i jak się udało.

Pozdrawiam i smacznego.
Adam 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...