sobota, 29 listopada 2014

Jaglane bakalie w cukini z parowaru

Jak już wspominałem rzadko jadam śniadania, ale chociaż w weekend staram się je robić. Do tego wstałem dziś już po 5 wyspany :) więc po kilku godzinach zgłodniałem :)


kasza jaglana z parowaru


Odkamieniałem dziś z samego rana grzałkę parowaru i wygląda jak nowa :)
Pamiętajcie, żeby co jakiś czas to robić, bo inaczej w końcu się spali. Duża ilość kamienia powoduję wolniejsze nagrzewanie wody, a co za tym idzie wolniej wytwarza się para, co wydłuża proces gotowania.
Troszkę śmierdzi octem, ale cóż, trzeba dobrze wywietrzyć i prawie nie czuć ;)



cukinia z parowaru

Dziś na śniadanie kasza jaglana w cukinii, z kilkoma małymi, słodkimi dodatkami :)
Mam nadzieję, że w takiej postaci zasmakuję wam tak samo jak mi :)

kasza jaglana z cukinią z parowaru

Składniki : 
  • 4 łyżki kaszy jaglanej 
  • 1 małe jabłko 
  • 1 mała cukinia 
  • 2 łyżki mieszanki studenckiej ( rodzynki, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, migdały)
  • 2 łyżeczki miodu 
 Przyprawy : 
  • imbir 
  • cynamon 


kasza jaglana w cukinii na parze

Kasze jaglaną wsypujemy do sitka i płuczemy zimną wodą. Jabłko myjemy, obieramy i kroimy w kostkę.
Cukinie myjemy, kroimy na pół i łyżeczką wydrążamy środek.
Do pojemnika na ryż wrzucamy kasze, jabłko oraz bakalie i zalewamy wrzątkiem na  na ok. 0,5 -1 cm powyżej zawartości pojemnika, który wkładamy na 1 poziom parowaru. Na 2 poziomie na tacce z folii układamy cukinie, które posypujemy imbirem. Włączamy parowar na 20 minut.


cukinia na parze

Po 20 minutach wylewamy wodę z cukinii i przekładamy ją na talerz. Jeżeli w kaszy zostanie woda, wylewamy na sitko zawartość z pojemnika, czekamy aż odsączy się i dopiero wkładamy do cukinii. Jak woda cała się wchłonęła od razu nakładamy. Na talerzu polewamy każdą porcję łyżeczką miodu i posypujemy cynamonem.


kasza jaglana z cukinią


Czekam na wasze komentarze i uwagi. Jeśli wypróbujesz przepis, z chęcią się dowiem czy Ci smakowało i jak się udało.

Pozdrawiam i smacznego.
Adam  

3 komentarze:

  1. często robię jaglankę z bakaliami i faszerowaną cukinię, ale nie wpadłam na to, aby to połączyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię eksperymentować i czasem wychodzi coś takiego, na co nikt by nie wpadł :)

      Usuń
  2. Jak zawsze oryginalny pomysł :)
    Kinga

    OdpowiedzUsuń

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...