niedziela, 16 listopada 2014

Klopsiki ziołowe z ryżem z parowaru

Po leniwie spędzonym poranku i małych zakupach oraz ustawieniu kilku czy kilkunastu pułapek na wredne owady, które niestety latały mi po kuchni (tak, latały, zostały wyłapane :) ) postanowiłem coś małego przegryźć :)


klopsy z parowaru z ryżem

Ostatnio często jadłem ziemniaki, więc tym razem postanowiłem, że będzie to mój ulubiony ryż jaśminowy.
Dodatkowo klopsiki ziołowe i surówka z białej rzodkwi, którą bardzo lubię, a czasami ciężko kupić małą. W sklepie, gdzie najczęściej kupuje spożywkę, biała rzodkiew jest często wielkości bardzo dużego pora, wczoraj byłem w innym hipermarkecie i udało mi się zdobyć normalnej wielkości :) 


Klopsy ziołowe z ryżem z parowaru


Składniki :
  • 300g mięsa mielonego 
  • 1/2 woreczka (50g) ryżu jaśminowego 
  • 1 jajko 
  • 1 łyżka lnu mielonego złotego odtłuszczonego 
  • 1 biała rzodkiew
  • 1 łyżka majonezu 
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego 
Przyprawy :
  • kmin rzymski mielony
  • oregano
  • bazylia świeża
  • pietruszka świeża
  • pieprz ziołowy
  • pieprz czarny

Klopsiki ziołowe z ryżem z parowaru


Do mięsa mielonego wbijamy jajko i wsypujemy len mielony. Wszystko mieszamy, aby powstała jednolita masa i wsypujemy przyprawy: kmin rzymski mielony, oregano, świeżą pokrojoną bazylię i taki samą pietruszkę oraz pieprz ziołowy. Wszystko jeszcze raz mieszamy i formujemy kuleczki. 


Klopsiki ziołowe z ryżem z parowaru


Klopsiki  układamy, na tacce z folii aluminiowej, na dolnej półce parowaru. Ryż wsypujemy do pojemnika na ryż, stawiamy na 2 poziomie parowaru i zalewamy wrzątkiem na ok 2 cm. powyżej powierzchni ryżu. Włączamy parowar na 20 minut.



Klopsiki ziołowe z ryżem z parowaru


W między czasie jak klopsy z ryżem się parują, ścieramy na tarce białą rzodkiew. Dodajemy do niej łyżkę majonezu i łyżkę jogurtu naturalnego, posypujemy pieprzem czarnym i wszystko mieszamy. Po 20 minutach wszystko nakładamy na talerz, a ryż można polać sosem z aluminiowej tacki, na której się parowały klopsiki i można jeść.


Klopsiki ziołowe z ryżem z parowaru


Jak zawsze czekam na wasze komentarze i uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, z chęcią się dowiem czy Ci smakowało i jak się udało.

Pozdrawiam i smacznego.
Adam

2 komentarze:

  1. Moja córka, która raczej nie lubi mięsa, polubiła te kotleciki z parowaru :) Robiłam już kilka razy.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...