środa, 28 października 2015

Pita z kurczakiem i warzywami

Pitę z kurczakiem i warzywami zrobiłem miesiąc temu i zapomniałem o tym przepisie :) Nazwa pita pochodzi z języka greckiego i oznacza płaski. Są to okrągłe placki z mąki pszennej, wody i drożdży. Sam ich nie robiłem niestety tylko wykorzystałem gotowe, które kupiłem podczas tygodnia greckiego w Lidlu. Po podgrzaniu w piekarniku pęcznieją i można wyciąć w nich kieszonkę i nadziać czym macie ochotę, u mnie jako nadzienie wykorzystałem kurczaka i warzywa :)

jak zrobić pite w piekarniku, jak zrobić pitę z warzywami

 Składniki : 
  • filet z piersi kurczaka 
  • 1/2 papryki czerwonej
  • 1/2 cebuli żółtej 
  • 1 pieczarka 
  • 2 ogórki konserwowe 
  • kilka pomidorków cherry  mix
  • sałata batawia 
  • 3 bułki pita z czosnkiem i kolendrą 
  • sok z 1/2 cytryny 
  • 3 łyżki jogurtu greckiego naturalnego 
  • 2 ząbki czosnku  
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Przyprawy : 
  • pieprz czarny 
  • pieprz ziołowy 
  • papryka wędzona
pita z czym , pita czym nadziać

Filet z piersi kurczaka myjemy, oczyszczamy i osuszamy, po czym kroimy na kawałki.
Obtaczamy kawałki mięsa w oliwie z oliwek i przyprawiamy pieprzem czarnym, ziołowym i papryką wędzoną. Czosnek kroimy w płatki i układamy na kurczaka.
Paprykę myjemy, oczyszczamy i kroimy w paski.
Pieczarkę obieramy i kroimy w plastry.
Mięso układamy na folii aluminiowej na pierwszym poziomie parowaru i włączamy urządzenie na 25 minut.
Na 10 minut przed końcem na drugim poziom na folii układamy kawałki pieczarki i papryki. 

Cebulę żółtą siekamy w drobną kostkę, i parzymy wrzątkiem. Pomidorki cherry również parzymy i przekrajemy na pół. Ogórki obieramy i kroimy w kostkę. Sałatę myjemy i osuszamy papierowym ręczniczkiem.
Pity podgrzewamy w piekarniku tak jak podaję instrukcja na opakowaniu.

Sałatę batawia, pomidorki, cebulę i ogórki polewamy sokiem z cytryny, a po wyłączeniu parowaru dokładamy do nich mięso, paprykę i pieczarki. Wszystko mieszamy.

Pity kroimy i od środka smarujemy jogurtem greckim naturalnym, po czym wypełniamy środek resztą składników.

przepis na pitę grecką , przepis na pitę z kurczakiem

Czekam na Wasze komentarze i uwagi. Jeżeli wykorzystacie przepis, dajcie znać czy smakowało, możecie również wrzucić zdjęcie i podzielić się z innymi jak wyszło :)

Można na mnie głosować codziennie od 16.11.2015 do 16.12.2015 w finale konkursu Kuchenne Zmagania :) Klikamy na zdjęcie i głosujemy :)

Przeważnie widzicie tylko mój gotowy talerz :) Tym razem możecie zobaczyć jak gotuje razem z Moniką na żywo :) Zachęcam do głosowania i udostępniania dalej :) Dzięki za wszystkie głosy :)

Posted by Parowar Faceta on 17 listopada 2015

Pozdrawiam i smacznego
Adam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...