czwartek, 4 grudnia 2014

Koreczki owocowe z parowaru

Dawno nie było deseru. Nie robię go codziennie. Czasem zjem jakieś owoce tylko, bez parowania ich :) Bez obróbki cieplnej też są zjadliwe ;) Choć granat z ostatniego wpisu smakuje naprawdę niesamowicie z parowaru i na pewno będę go wykorzystywał w przepisach i obiadowych i deserowych.

koreczki owocowe na parze


Dziś chciałbym wam przedstawić prosty przepis na koreczki z owoców. Bardzo przydatny sposób podania jak owoców mało, a kilka osób chętnych do zjedzenia :) Albo jak mamy duży apetyt jak ja ;) i lubimy mieszać różne smaki ze sobą :)


koreczki z owoców z parowaru

Składniki : ( na 8 szt koreczków )
  • 3 kiwi 
  • 1 banan
  • 2 kaki 
  • 8 winogron zielonych 
  • 8 winogron ciemnych 
  • migdały w płatkach 
  • wiórki z czekolady gorzkiej 
Przyprawy : 
  • do dań słodkich w młynku (
    Przyprawa na bazie kardamonu, skórki cytrynowej, cynamonu, goździków i mięty - See more at: http://www.kamis.pl/Produkty/Specialite/M%C5%82ynki-Specialite/Przyprawa-do-dan-slodkich.aspx#sthash.ph5WB96X.dpuf
     kardamon, skórka cytrynowa, cynamon, goździki, mięta
    Przyprawa na bazie kardamonu, skórki cytrynowej, cynamonu, goździków i mięty - See more at: http://www.kamis.pl/Produkty/Specialite/M%C5%82ynki-Specialite/Przyprawa-do-dan-slodkich.aspx#sthash.ph5WB96X.dpuf
    )


owoce z lodami z parowaru

Kaki myjemy, obieramy jak jabłko i kroimy w plasterki, nie za cienkie, ale też nie na pół owocu ;)
Kiwi myjemy, obieramy i również kroimy na plasterki, mi z 1 kiwi wychodziły 3 plastry, ale miałem małe owoce. Banana obieramy ze skórki i kroimy również w plastry. Winogrona myjemy i nie kroimy jako jedyne w plasterki ;) 

szaszłyki z owoców w parowarze

Wykałaczki były za małe, więc wykorzystałem 4 patyczki do szaszłyków i je przełamałem na pół. Powstało mi 8 patyczków :) Na talerzu ustawiłem plaster kaki, na to kiwi, banana, winogrona i przebiłem patyczkiem wszystko. Po czym wstawiłem do parowaru na tacce z folii aluminiowej.
Parowałem na stojąco, zmieściły mi się 4 szt naraz, więc na dwa razy musiałem 8 szt. parować. Ustawiłem także 2 poziomy parowaru, gdyż przy jednym, nie zamknąłbym pokrywki. Włączamy parowar na 5 minut.


owoce w parowarze

Po tym czasie, nakładamy na talerz, posypujemy owoce przyprawą do dań słodkich . Obsypujemy migdałami w płatkach i czekoladą w wiórkach, możemy również podać z lodami :)


koreczki na parze


Jak zawsze czekam na wasze komentarze i uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, z chęcią się dowiem czy Ci smakowało i jak się udało.

Pozdrawiam i smacznego.
Adam



Przepis bierze udział w akcji :

Wasze pomysły na osłodę jesiennych wieczorów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...