niedziela, 21 grudnia 2014

Bezglutenowe Warsztaty Kulinarne - Relacja

Dwa tygodnie temu byłem na Bezglutenowych Warsztatach Kulinarnych. W końcu mam trochę czasu, by je opisać :)
Odbyły się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Serocku. Organizowane były przez :



Prowadzącą warsztaty była mgr inż. Nauk o Żywności Wioleta Zysk. Przekazała nam podstawy na temat diety bezglutenowej, a później przygotowywaliśmy bezglutenowe potrawy wigilijne.


warsztaty kulinarne bezglutenowe

Bezglutenowe dania, które były przygotowywane przez uczestników to:
  • Chleb owsiany 
  • Masło 
  • Barszcz czerwony 
  • Uszka do barszczu 
  • Ryba po grecku 
  • Pierogi z kapustą i grzybami 
  • Pierniczki


Po losowaniu potraw, wypadło mi robienie barszczu czerwonego i uszek.Wspomagaliśmy się trochę Thermomixem :) Świetne urządzenie i kiedyś sobie go na pewno sprawie :)



Uszka robiłem pierwszy raz, zawsze się tym moja mama w domu zajmowała :) Ale wyszły całkiem przyzwoicie chyba ;)  i smaczne przede wszystkim:)


Nie chwaląc się, barszcz z resztą też bardzo dobry wyszedł ;) Na warsztatach może dużo osób nie było, bo część nie dojechała, nie rozumiem ludzi, którzy zapisują się na darmowe warsztaty, gdzie liczba miejsc jest bardzo ograniczona i olewają to, zajmując miejsce osób, które chciały naprawdę przyjść i skorzystać. Jedyny plus, że dzięki temu więcej mogłem sam zrobić i się nauczyć. Atmosfera była świetna i luźna. 
I chyba nikt z tych co był nie żałuje tych kilku godzin. Ci co nie dojechali niech żałują :) 










Po przygotowaniu wszystkich potraw odbyła się wspólna degustacja przygotowanych dań :) Normalnie "wigilia" prawie :) 


Sam nie potrzebuje diety bezglutenowej, ale myślę, że było to bardzo ciekawe doświadczenie i wiele się nauczyłem i dowiedziałem o tej formie przygotowywania potraw, która dla wielu osób jest koniecznością. 
Na pewno jak się uda, będę uczestniczył w innych warsztatach organizowanych przez Sklep Bezglutenowy.




Po wspólnym posiłku każdy z uczestników otrzymał produkty bezglutenowe oraz książeczkę z przepisami. 

Przepisy na wigilijne dania z warsztatów oraz wiele innych potraw bezglutenowych można znaleźć na : 



Dziękuje za zdjęcia i możliwość udziału w warsztatach Wiolecie Zysk - właścicielce Sklepu Bezglutenowego.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...