środa, 15 lipca 2015

Warsztaty z okazji 2 urodzin Akademii Kulinarnej Whirlpool

Tak jak wspominałem Wam w relacji z warsztatów z Lidlem z Pawłem Małeckim, zaraz po nich jechałem na kolejne :) W konkursie na FB Akademii Kulinarnej Whirlpool wygrałem możliwość uczestniczenia w urodzinowych warsztatach kuchni włoskiej z Szefem Kuchni Marco Ghia.
Akademia Kulinarna Whirlpool mieści się na Pradze, w kompleksie Soho Factory. Była to moja druga wizyta w tym klimatycznym miejscu. Studio może nie jest bardzo duże, ale ma swój urok i klimat i z chęcią będę tam wracał przy każdej okazji.
Akademie założyło dwóch Włochów mieszkających od lat w Polsce, Marco Ghia i Emiliano Castagna i to oni byli gospodarzami podczas urodzinowych warsztatów.

Akademia kulinarna whirlpool warsztaty


Uczestnikami byli zwycięzcy konkursu, byli wśród nich zarówno blogerzy, jak i po prostu pasjonaci kuchni, chcący poszerzyć swoją kulinarną wiedzę.

kuchnia włoska w AKW

Soho factory warsztaty

warsztaty kulinarne z kuchnii włoskiej
Bardzo nie lubię się spóźniać i na wszystkie warsztaty czy wydarzenia wolę być pół godziny wcześniej, niż minutę po czasie. Tym razem jednak się spóźniłem prawie godzinę, przez chęć posmakowania słodkości Pawła i później przez straszliwe, piątkowe korki. Kiedy dojechałem na miejsce okazało się, że choć byłem ostatnim z uczestników, to warsztaty dopiero co się zaczęły, bo dużo osób utknęło w korkach tak jak ja :) Więc za dużo nie przegapiłem :)

 Menu warsztatów :
  • Burger z krewetką królewską i majonezem 
  • Risotto ze szparagami i Ossobuco ( goleń wołowa)
  • Tortellone z żółtkiem
  • Birramisu 
  • Panna Cotta
  • Sałatka owocowa i lody z oliwy 

Akademia Kulinarna Whirlpool czy warto iść

Podobało mi się to, że robiliśmy dania po kolei, a gdy było gotowe siadaliśmy do stołu i jedliśmy, porozmawialiśmy chwilę i szliśmy robić kolejne dania. Także na koniec nie objedliśmy się wszystkim naraz, tylko po trochu w czasie gotowania. Choć pod koniec chyba nie było osoby, która by nie była pełna :)

warsztaty w AKW Soho Factory

W czasie gdy przygotowywaliśmy dania i podczas jedzenia Emiliano dużo opowiadał o Włoszech, o tradycyjnych regionalnych daniach w jego rodzinnych stronach i ogólnie swoją historię, jak to się stało, że mieszka w Polsce i razem z Marco zdecydował się na to studio.

Podczas gotowania i przygotowywania posiłków panowała super atmosfera i praca zespołowa szła świetnie :) 

warsztaty kulinarne w Warszawie

gdzie na warsztaty kulinarne w Warszawie

warsztaty z marco Ghia

Marco Ghia

Szef Kuchni Marco Ghia

Zarówno Marco Ghia, jak i Emiliano Castagna to świetni specjaliści od kuchni włoskiej, także miło się ich słuchało i uczyło nowych rzeczy. Ich rady i wskazówki na pewno zostaną w mojej głowie na długo :)

włoskie burgery z krewetkami

włoska kuchnia risotto

Ravioli  z żółtkiem i szpinakiem



Bardzo dziękuję Akademii Kulinarnej Whirlpool, za możliwość udziału w warsztatach, były cenną nauką i świetną zabawą :) Dziękuję Marco i Emiliano za pokazanie nowych potraw kuchni włoskiej, za wskazówki i super organizację i życzę Waszej Akademii 100 lat :) Robicie świetną robotę :)

Zapraszam wszystkich na stronę Akademii Kulinarnej Whirlpool, znajdziecie tam dużo przepisów, jak i informację o organizowanych tam warsztatach. Śledźcie też ich FB, znajdziecie tam dużo ciekawych informacji, jak i konkursy, może z kolejnego, to Wy znajdziecie się na warsztatach, w tym świetnym miejscu :)

Zdjęcia autorstwa: Marii z Figa S-makiem oraz Akademii Kulinarnej Whirlpool. za które bardzo dziękuję, a także kilka moich :)

Pozdrawiam wszystkich uczestników jak i czytelników :)
Adam

4 komentarze:

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...