piątek, 29 maja 2015

Zielone szparagi z jajkiem sadzonym na parze

Dziś kolejna porcja szparagów :) Tym razem z jajkami, które podobnie zrobiłem jak w przepisie
Jajko poSadzone na Lollo Bionda oraz z moją ulubioną szynką szwarcwaldzką :) 
Sezon na szparagi nie trwa długo, także trzeba wykorzystać okazję i najeść się na cały rok :) 

szpargi z jajkiem i szynką w parowarze


Składniki : 
  • 6 zielonych szparagów 
  • 2 jajka
  • 3 plastry szynki szwarcwaldzkiej
  • 1 rzodkiewka 
Przyprawy : 
  • pieprz czarny

jak zrobić szparagi na parze, w parowarze, z parowaru

Szparagi płuczemy, osuszamy, odłamujemy końcówki i odcinamy kilka plasterków szparagów. 
Tak jak ostatnio do zrobienia jajek użyłem okrągłą, metalową obręcz - wykrojnik. Od spodu nałożyłem pod nią folię do pieczenia i ścisnąłem na ściance gumkami recepturkami.
Rzodkiewkę myjemy i kroimy w kostkę.
Na spód obręczy układamy plastry szynki szwarcwaldzkiej i wbijamy na nie 2 jajka.
Posypujemy je pieprzem, kawałkami rzodkiewki i kilkoma plasterkami szparagów. Układamy wykrojnik na 1 poziomie parowaru, na 2 poziomie na folii aluminiowej szparagi.
Włączamy parowar na 10 minut. 

przepis ze szparagami i jajkiem w parowarze

Po wyłączeniu szparagi układamy na talerzu, delikatnie wyjmujemy wykrojnik przez ściereczkę, żeby się nie oparzyć, zdejmujemy gumki, przekładamy jajka na szparagi. 

pomysł na śniadanie z parowaru

Jak zawsze czekam na komentarze i uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, daj znać czy Ci smakowało i jak się udało.

Przepis bierze udział w akcji :

Szparagowe<3Love

Pozdrawiam i smacznego.
Adam 



 


 

5 komentarzy:

  1. Dzisiaj popełniłam tę potrawę. Pomysł na zastosowanie obręczy super( specjalnie do tego przepisu zakupiłam). Jajo ma fajny kształt, wygląda smakowicie i tak też smakuje. Myślę, że połowa smaku to szynka szwarcwaldzka, ale to już szczegół. Jak dla mnie jajko trochę za luźne, następnym razem wydłużę czas o 2 minuty albo popełnię tylko 1 jajko. Na pewno jest to danie, które na stałe zagości na moim stole. Lubię jajka sadzone, ale te sporządzone bez tłuszczu i soli są super.JK

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że popełniłaś tę potrawę :) Ja też wolę jajko bardziej zwarte, tutaj akurat jest na miękko, szynka tutaj trochę wydłuża też czas, po drugie każdy parowar inaczej paruję :) I czasy najlepiej dobierać po próbach według swojego sprzętu :) Druga sprawa nie wiem czy zalewasz wrzątkiem pojemnik na wodę, ja zawsze to robię :) Super, że zagości u Ciebie na dłużej :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście, zawsze zalewam wrzątkiem zgodnie i zaleceniami mojego guru od parowaru. Paruję stosunkowo niedługo (ok 2 m-ce) JK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pamiętam, jak pisałaś o 3 letnim nowym parowarze i super, że przyczyniłem się do tego, że go tak chętnie używasz :)

      Usuń

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...