piątek, 22 maja 2015

Białe kiełbaski z kaszą jęczmienną z parowaru

Ochotę wielką na kaszę nabrałem po przejrzeniu książki "Kipi Kasza". Cały tydzień byłem zabiegany mocno, więc się jeszcze w nią nie zagłębiłem, ale przejrzałem i jest świetnie wydana i smaka na kaszę mi zrobiła :) Po jednym z konkursów, zapas różnych kasz mam spory, także wybór był trudny, ale padł tym razem na jęczmienną perłową.


Białe kiełbaski z kaszą jęczmienną na parze

Inne kasze w najbliższym czasie na pewno też będą :) Ciągle ryż i ziemniaki robiłem ostatnio, a o kaszy trochę zapomniałem :) A jak już robiłem, to głównie kuskus i jaglaną, a są tez inne ciekawe rodzaje :) Dziś kasza jęczmienna perłowa z białą kiełbasą :) Jednym z pierwszych przepisów na blogu, jest właśnie biała kiełbasa i często jest wyszukiwana na nim, także postanowiłem zrobić inną wersje, z innymi trochę kiełbaskami :) i z troszkę ładniejszymi zdjęciami, niż w pierwszych dniach bloga :D   

kiełbaski z lidla białe z kaszą perłową na parze


Składniki : 
  • 100g kaszy jęczmiennej perłowej
  • 3 kiełbaski białe surowe
  • 2 pieczaki brunatne
  • 1/2 papryki białej
  • 1/4 cebuli różowej 
  • 1/2 pomidora kumato 
  • listki sałaty Tat Soi 
  • świeży tymianek
Przyprawy : 
  • papryka wędzona
  • pieprz czosnkowy 

    pieczarki brunatne z kaszą w parowarze

    Woreczek z kaszą jęczmienną perłową umieszczamy w pojemniku na ryż na 1 poziomie parowaru.
    Kiełbaski delikatnie nacinamy w kilku miejscach i posypujemy papryką wędzoną oraz pieprzem czosnkowym.
    Zalewamy wrzątkiem kaszę oraz pojemnik na wodę i włączamy parowar na 30 minut.
    Po 5 minutach na 2 poziom na folii aluminiowej układamy kiełbaski.

    gotowana biała kiełbasa z tymiankiem

    W czasie jak część dania się paruje, myjemy pieczarki i paprykę białą. Paprykę oczyszczamy i kroimy na ma małe kawałki, a pieczarki brunatne w plastry. Cebule różową siekamy w kostkę i parzymy wrzątkiem. Pomidora myjemy i kroimy na ćwiartki. Tat Soi i tymianek płuczemy i suszymy. 

    przepis na pyszny obiad z kaszy jęczmiennej


    Na 8 minut przed końcem parowania, na 3 poziom dokładamy również na folii pieczarki i paprykę.
    Gdy urządzenie skończy swoją prace, nakładamy wszystko na talerz, zarówno produkty z parowaru jak i cebule różową, pomidorka kumato, Tat Soi i tymianek.

    ile parować kaszę jęczmienną


    Z chęcią dowiem jak Wam się danie podoba i jeśli zrobicie, pochwalcie się czy to komentarzem czy zdjęciem, jak wyszło :) Albo najlepiej i zdjęciem i komentarzem :)

    Przepis bierze udział w akcji :


    zBLOGowani.pl


    Pozdrawiam i smacznego
    Adam  


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Podobne przepisy

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...