poniedziałek, 2 marca 2015

Szynka wieprzowa z ryżem jaśminowym z parowaru

Miałem kupić filet z piersi indyka i on miał być na obiad, ale że w sklepie ich wygląd nie przekonał mnie do kupienia, wybór podczas zakupów padł na sznycle z szynki wieprzowej. Później jak zabierałem się za gotowanie, byłem podświadomie przekonany, że mam piersi indyka, dopiero po otwarciu lodówki przypomniała mi się sytuacja ze sklepu i że jednak co innego kupiłem :D Dodatkiem tym razem jest ryż jaśminowy, skorzonera i marchewki fioletowa i żółta :)

sznycle z szynki wieprzowej z ryżem jaśminowym w parowarze

W weekend tyle dań planowałem, że z kuchni mógłbym nie wychodzić :D Powinienem tylko jeść i gotować :) Jak zawsze nie wyszło tak jak planowałem, ale to danie udało mi się zrobić i wyszło bardzo ciekawie i kolorowo:)


ryż jaśminowy na parze z szynką w parowarze


Składniki : 
  • 50g ryżu jaśminowego
  • 1 sznycel z szynki wieprzowej 
  • 1/2 marchewki fioletowej 
  • 1/2 marchewki żółtej 
  • 1/2 skorzonery 
  • 2 łyżki kiełków słonecznika 
  • 1 łyżka oliwy z oliwek 
 Przyprawy : 
  • curry 
  • pieprz czarny 
  • kmin rzymski mielony
  • papryka słodka 
  • cząber

marchewka żółta, marchweka fioletowa z parowaru

Mięso myjemy i odsączamy z wody, po czym kroimy na małe kawałki. Polewamy oliwą z oliwek i dokładnie obtaczamy. Posypujemy przyprawami z każdej strony i wkładamy do lodówki na 3 godziny.

mięso w parowarze z ryżem, warzywami i kiełkami słonecznika

Po tym czasie szynkę wyjmujemy z lodówki i układamy na folii aluminiowej na pierwszym poziomie parowaru. Marchewki myjemy, obieramy i kroimy w stożki. Skorzonerę myjemy, obieramy i znów płuczemy wodą, ponieważ jej skórka jest bardzo obficie pokryta ziemią. Ryż wrzucamy do pojemnika na ryż i stawiamy go na drugim poziomie oraz zalewamy wrzątkiem na 2 cm ponad jego stan. Wlewamy również wrzątek do pojemnika na wodę i włączamy parowar na 25 minut.


przepis na ryż w parowarze, z parowaru, na parze

Po 5 minutach słupki marchewek i skorzonerę w kawałku wkładamy na 3 poziomie urządzenia. Kiełki słonecznika siekamy na drobno.
Gdy parowar skończy swoją pracę przekładamy wszystko na talerz, a ryż posypujemy kiełkami.


przepis na danie z mięsa, warzyw i ryżu w parowarze

Czekam na Wasze komentarze oraz uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, daj znać czy Ci smakowało i jak się udało.

Pozdrawiam i smacznego.
Adam  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...