wtorek, 10 marca 2015

Sałatka amarantusowo - marchewkowa z parowaru

Weekend spędzałem w rodzinnym mieście. Tym razem obiadem zajęła się moja mama, a ja zrobiłem sałatkę  :) Nie samym parowanym jedzeniem żyję, choć to zdecydowana większość, ale czasem zjem gdzieś coś innego. Lubię od czasu do czasu wsunąć normalne mielone czy schabowego, a także inne dania :D Tak było tym razem do kotletów mielonych i ziemniaków zrobiłem amarantusowo - marchewkową sałatkę. 


surówka amarantusowo - marchwiowa w parowarze

Składniki : 
  • 1/2 marchewki fioletowej 
  • 1/2 marchewki żółtej 
  • 1/2 marchewki pomarańczowej
  • 4 łyżki ziarna amarantusa bio
  • 5 daktyli 
  • 5 listków bazylii tajskiej
 Przyprawy : 
  • kardamon mielony
  • imbir 

sałatka z warzyw gotowanych na parze, w parowarze

Ziarna amarantusa przesypujemy na sitko z małymi oczkami i płuczemy zimną wodą. Przekładamy do pojemnika na ryż i układamy na 1 poziomie parowaru.
Marchewki myjemy, obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej. Ja robiłem każdy kolor oddzielnie, dopiero po parowaniu wymieszałem. Przyprawiamy je kardamonem i imbirem i mieszamy. Po czym każdą oddzielnie układamy na tacce z folii aluminiowej.

sałatka z amarantusem, daktylem i marchewkami

Włączamy wodę w czajniku i po zagotowaniu zalewamy amarantus 6 łyżkami wrzątku. Resztę wrzątku wlewamy do zbiornika na wodę i włączamy parowar na 20 minut.
W tym czasie daktyle kroimy na pół, wyjmujemy pestki i dalej kroimy je na małe kawałki. 
Na 10 minut przed końcem dokładamy na 2 poziom parowaru tacki z marchewkami.
Myjemy liście bazylii tajskiej. 


przepis na sałatkę do obiad z parowaru

Gdy urządzenie się wyłączy przekładamy do miski marchewki i amarantus. Dodajemy pokrojone daktyle, rwiemy na małe kawałki liście bazylii i również dokładamy do sałatki. Wszystko dokładnie mieszamy.

przepis na sałatkę z amarantusem, z ziarnem amarantusa


Czekam na wasze komentarze i uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, z chęcią się dowiem czy Ci smakowało i jak się udało.

Pozdrawiam i smacznego.
Adam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...