niedziela, 8 lutego 2015

Schab z quinoa z parowaru

Ostatni raz przepis na schab wstawiałem w Święta, więc trochę czasu minęło :) Po piersi z kurczaka, to rodzaj mięsa, który najczęściej robię w parowarze. Sobotę zacząłem od kawki, później odwiedziłem BioBazar i Targ Śniadaniowy. Za dużo nie kupiłem tym razem, ale to bardzo ciekawe miejsca i polecam odwiedzić :)


Schab z quinoa w parowarze

Schab podałem z suszonymi śliwkami, ale nie nadziewałem go i nie robiłem roladki. Położyłem śliwkę po prostu na wierzch :) Zamiast ziemniaków tym razem quinoa, która też już dawno nie gościła na blogu :) Wszystkich, którzy nie jedli komosy ryżowej, zachęcam do spróbowania :) Szerzej opisałem ją poprzednim razem w przepisie "Quinoa otoczona warzywami z parowaru" .


quinoa super zbloże w parowarze ze schabem


Składniki : 
  • 3 plastry schabu
  • 3 łyżki quinoa 
  • 3 śliwki suszone 
  • 4 cienkie paski marchewki 
  • 4 cienkie paski buraka 
  • 1 mały kawałek pora
  • natka pietruszki
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
Przyprawy : 
  • pieprz czarny 
  • kardamon mielony 
  • imbir
  • czosnek w płatkach 

plaster schabu z suszoną śliwką z parowaru

Schab myjemy, odsączamy nadmiar wody i przekładamy do głębokiego naczynia. Polewamy 2 łyżkami oliwy z oliwek i dokładnie obtaczamy w niej każdy plaster.
Przyprawiamy z obu stron pieprzem czarnym, kardamonem mielony, imbirem i posypujemy na wierzchu płatkami czosnku. Odstawiamy na bok.

schab w parowarze z suszonymi owocami
 
Marchewkę myjemy, obieramy i obierakiem wycinamy 4 paski, tak samo postępujemy z burakiem. Kawałek zielonej części pora myjemy i kroimy w kostkę.
Quinoa wsypujemy na sitko z drobnymi oczkami i przepłukujemy wodą. Po czym przesypujemy ją do pojemnika na ryż.
Na najniższym poziomie w parowarze układamy pojemnik z quinoa. Na drugim poziomie na folii aluminiowej plastry schabu, na które kładziemy po śliwce suszonej. Na trzecim poziomie w małych pojemnikach do przechowywania żywności buraki, marchewkę i pora. Każde warzywo osobno. Marchewkę i pora, można dołożyć w czasie parowania, na ok 10 min. przed końcem, ja tym razem nie stałem i czekałem kiedy dołożyć, tylko włożyłem wszystkie warzywa od początku. 
Do komosy ryżowej dolewamy  łyżkę oliwy z oliwek i zalewamy wrzątkiem ok. 0,2-0,3 cm ponad jej poziom, ziarna muszą wchłonąć całą wodę. Włączamy parowar na 25 minut.


przepis na danie ze schabu z parowaru z komosą ryżową

Jak wszystko już jest w parowarze, myjemy natkę, osuszamy i kroimy.
Gdy urządzenie się wyłączy, przekładamy wszystko na talerz. Marchewki zawinąłem i do środka włożyłem kawałki pora. Ale forma podania zależy od waszej inwencji twórczej :) Quinoa posypujemy natką pietruszki.


komosa ryżowa z parowaru z mięsem i warzywami

Czekam na wasze komentarze i uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, z chęcią się dowiem czy Ci smakowało i jak się udało.

Przypominam również o konkursie Gotuj z Cook'd. Róbcie dania inspirowane moimi przepisami i wrzucajcie swoje zdjęcia pod danym postem, dotyczy to wszystkich postów na blogu, nie tylko ostatnich. Nie muszą to być identyczne dania, ważne, że was przepis zainspirował :) Nagrody czekają co miesiąc :) Zabawa trwa cały rok.

Konkurs Cook'd

Pozdrawiam i smacznego.
Adam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...