czwartek, 17 sierpnia 2017

Polędwiczka wieprzowa z canihuą

Właśnie dotarło do mnie, że to prawie rok, bez tylko kilku dni, kiedy zamieściłem ostatni przepis.
Obiecywałem Wam powrót kilka razy i nie wychodziło niestety. Choć na etacie nie pracuję już prawie pół roku, to na brak zajęć nie mogę narzekać :) Możecie mnie spotkać w całej Polsce głównie w PotSpot Food Truck, czy to na zlotach Food Trucków, czy na większości dużych festiwali muzycznych i różnych innych wydarzeniach. W Warszawie stoję także w tygodniu pod biurowcami w porach lunchu.
Pracuję bardzo dużo głównie dlatego, żeby w przyszłym sezonie móc prowadzić autorskiego food trucka i serwować w nim swoje dania :) Także mam nadzieję, że będziecie trzymać za mnie kciuki, żeby to w końcu wypaliło i wybaczycie te roczne zaniedbanie bloga :)

Wiem, że zaglądaliście tu regularnie i gotowaliście na parze z ponad stu przepisów, które cały czas tu były. A od dziś obiecuję poprawę i będę się starał wrócić do dawnej regularności w dodawaniu nowości na bloga :)  

A tymczasem mam dla Was pierwszy z nowych przepisów, których mam masę przygotowanych przez ten rok i czekają tylko na obróbkę zdjęć, opisanie i publikacje :) Obym tylko rozszyfrował swoje notatki z gotowania, bo jak patrzę na niektóre przepisy po roku, to niezłe hieroglify wyszły ;)

canihua przepisy


Składniki : 
  • 150g polędwiczki wieprzowej 
  • 1 łyżka oleju z prażonych orzechów 
  • 2 pieczarki brązowe
  • 3 łyżki canihua
  • garść młodej kapusty 
  • kilka pestek granatu
  • 1 dymka
  • 3 papryczki chili 
  • oliwa z oliwek extra vergine
Przyprawy : 
  • pieprz czarny
  • curry
  • trawa cytrynowa
  • kmin rzymski
  • chili jalapeno kruszone 
Canihua to kolejny obok, quinoa i amarantusa produkt, który postanowiłem używać w swoich przepisach i na co dzień w kuchni. Pochodzi również z Ameryki Południowej i także był stosowany przez Azteków. Jest bardzo bogaty w pełnowartościowe białka i błonnik pokarmowy. Nie trzeba go też płukać przed przyrządzaniem, bo nie ma gorzkiego posmaku.


przepis na zdrowy obiad na parze

Polędwiczkę myjemy, osuszamy, kroimy na kawałki i polewamy olejem z prażonych orzechów.
Przyprawiamy pieprzem czarny, curry, trawą cytrynową, kminem rzymskim i chilli jalapeno.
Dymkę kroimy i wrzucamy do polędwiczek i odkładamy mięso na dwie godziny.

Canihua wsypujemy do pojemnika do gotowania ryżu, zalewamy wrzątkiem i umieszczamy w pierwszym poziomie urządzenia do gotowania na parze. Włączamy parowar na 30 minut.
Mięso układamy na folii aluminiowej na drugim poziomie i wkładamy po 5 minutach, czyli musi się parować 25 minut.

Kroimy w plastry pieczarki brązowe i wkładamy je na trzecim poziomie na 10 minut.
W między czasie kroimy kapustę, polewamy ją oliwą i dodajemy pestki granatu, a papryczki chili w plasterki.

  na parze przepisy

Po wyłączeniu się parowaru, nakładamy wszystko na talerz :)
Życzę wszystkim smacznego i dajcie znać, czy w ogóle ktoś za mną tęsknił ? :P Czy może jednak nie wracać ? ;)

dieta na parze


W ten weekend jestem na Żarciu na Kółkach na Stadionie Narodowym :) Tym razem nie sędziuję Mistrzostw Burgerowych, ale działam w Pot Spocie :) Także, jeżeli ktoś będzie na Błoniach Narodowego to zapraszam do spróbowania naszych dań :)

parowar faceta na zlocie food trucków

Do zobaczenia i nowy przepis już niebawem :) Na pewno wcześniej niż za rok ;) Postaram się wstawić po weekendzie, a być może nawet jutro :)

Pozdrawiam
Adam

1 komentarz:

  1. Super ta polędwiczka, na pewno nie omieszkam się spróbować jej w tym przepisie!

    OdpowiedzUsuń

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...