piątek, 14 listopada 2014

Cannelloni z mięsem mielonym na parze

Z powodu, że dziś mecz Gruzja - Polska już o 18, trzeba się uwijać z obiadem, co by Królewskie lepiej wchodziło do najedzonego organizmu i szybko go nie sponiewierało ;) oraz żeby nie przegapić, żadnej bramki Milika czy Lewandowskiego :)
Po piwie, oczywiście co bym nie zjadł wcześniej i tak zawsze mam "małego głoda" :) , ale tym będę się martwił po meczu. Po pracy popędziłem swoim golfikiem prosto do domu, no dobra jeszcze do apteki wstąpiłem, a potem czym prędzej do kuchni.
Po umyciu rączek, jak to w Klanie zalecają ;) , zabrałem się za przygotowywanie jedzonka. Tak, macie rację, to to danie, które miało być w środę i wczoraj, ale w końcu będzie dzisiaj :) 
Czasu mało, 1,5h, ale może do 1 gwizdka się uda ;)


Cannelloni z mięsem mielonym w parowarze

Robiąc Cannelloni, nie sposób nie przywołać wspomnień, z moim pierwszym razem... jak je robiłem :) Będąc kilka miesięcy temu na zakupach w pewnym sklepie, trafiłem na tydzień włoski. Wpadł  mi w oczy makaron: duże rureczki, które jak się domyśliłem po pudełku, nazywały się Cannelloni. Pomyślałem sobie, że są idealne do napchania mięsa mielonego :) Nie zdawałem sobie wtedy sprawy z dania o tej nazwie :) Po powrocie do domu napchałem je mięsem mielonym z cebulką i pieczarkami i włączyłem parowar. Usiadłem przed kompem i przez głowę przeszła mi myśl, ale jak to, makaron bez wody, to się chyba nie uda :) Szybko pisze na fejsie do Kariny z http://ekscentrycznyparowar.blogspot.com/ : "Hej, Parowałaś kiedyś makaron? ", akurat jej na kompie nie było, także musiałem czekać w napięciu, co z tego wyjdzie :) i wyszło bardzo dobre. Po kilku godzinach Karina odpowiedziała i opowiedziała mi swoją historię z Włoch o Cannelloni i wtedy sobie uświadomiłem, że jest taka potrawa :) i to jednak nie ja ją wymyśliłem, ktoś wpadł na to wcześniej ;)


Cannelloni z mięsem mielonym na parze


Składniki :
  • 6 rurek makaronu Cannelloni ( używam tego z tygodnia włoskiego z jednej z sieciówek )
  • 5 suszonych pomidorów 
  • ok. 180g mięsa mielonego
  • 6 pieczarek
  • 1/2 cebuli 
  • 3 plasterki sera light 
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego 
  • 2 łyżki ketchupu
Przyprawy :
  • oregano
  • bazylia
  • pieprz czosnkowy
  • natka pietruszki
  • papryka słodka 
  • majeranek
  • pieprz czarny

Cannelloni z mięsem mielonym w parowarze

Pieczarki myjemy, obieramy ze skórki na daszku,kroimy na małe kosteczki. Cebule też w drobną kostkę i na sitku parzymy we wrzątku. Suszone pomidory kroimy na mniejsze kawałki.
Mięso mielone przyprawiamy pieprzem czosnkowym, oregano, bazylią, natką pietruszki i papryką słodką.
Dodajemy do mięsa pieczarki, pomidory i odsączoną cebule. Wszystko mieszamy.


Cannelloni z mięsem mielonym w parowarze

Tak przygotowanym farszem nadziewamy rurki, jak najciaśniej się da :) Można w pionie je upychać,bezpośrednio w farszu:) , albo pionowo położyć  na talerzu i upychać od góry, można też palcem drugą stronę przytrzymywać. Zaczynałem od nadziewania łyżeczką, ale chyba każdy w końcu zaczyna to robić rękoma.


Cannelloni z mięsem mielonym w parowarze


Wkładamy nadziane rurki do parowaru i włączamy na 25-30 minut. W tym czasie miałem robić sos, ale spojrzałem na zegarek i mało czasu, żeby zjeść przed meczem i zdążyć do sklepu. Więc poleciałem po Królewskie teraz, jako że mam blisko osiedlowy, to stwierdziłem, że zdążę z sosem :) Niestety na ten sam pomysł wpadło w tym samym czasie sporo osób. Wróciłem do domu na 3 minuty przed końcem parowania. Na szybko go zrobiłem jednak :) Dałem 2 łyżki przecieru pomidorowego, 2 łyżki ketchupu, 50ml wody, majeranek, oregano, bazylie, pieprz czarny, wymieszałem wszystko i sos gotowy.
Cannelloni skończyło się parować, wyjąłem delikatnie na talerz, żeby ze środka nic nie uciekło :) położyłem plasterki sera light, żeby się trochę rozpuścił i polałem sosem.


Cannelloni z mięsem mielonym w parowarze


Jak zawsze czekam na wasze komentarze i uwagi. Jeżeli wypróbujesz przepis, z chęcią się dowiem czy Ci smakowało i jak się udało.

Pozdrawiam i smacznego.
Adam 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podobne przepisy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...