Przez trzy dni targów, oprócz możliwości odwiedzenia prawie 200 stoisk wystawców z najróżniejszymi produktami polskich i zagranicznych firm, można było również wziąć udział w debatach, konferencjach i wysłuchać wielu prelegentów na Forum Dyskusyjnym.
Targi World Food Warsaw to świetna okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, wymiany doświadczeń, znalezienia nowych rynków zbytu, czy zapoznania się z nowymi produktami, trendami czy technologiami.
Dla mnie osobiście targi były świetną okazją do poznania nowych produktów, nowych smaków, nowych firm, zarówno tych naszych rodzimych, jak i tych, które dopiero wchodzą na polski rynek, albo jeszcze ich nawet nie ma.
Czasami jesteśmy przyzwyczajeni do jakiegoś producenta i nawet widząc w sklepie ciekawy produkt innej marki, nie kupujemy go. Targi to dla mnie dobra okazja, aby poznać nowe firmy i produkty. Prawie na każdym stoisku były degustacje, można było porozmawiać z pracownikami i dowiedzieć się wiele o produkcie, miejscach dystrybucji i ogólnie ciekawych informacji o danej firmie.
Jednym z takich produktów, do którego po targach się przekonałem, a nie próbowałem nigdy wcześniej była herbata Basilur Tea. Nie pamiętam już ile tam herbat wypiłem, ale kilka ich było :) Obsługa stoiska była bardzo przemiła i mnie nie przegoniła :) , mimo kilku podejść po nową herbatę :)
Jest to najwyższej jakości herbata cejlońska klasy premium pochodząca w 100% ze Sri Lanki. Oprócz świetnego smaku, jej opakowania robią niesamowite wrażenie. Jakby mi ktoś powiedział, że dostał herbatę na prezent, to bym się lekko zdziwił, ale tak zapakowaną herbatę i o takim smaku, to ja chciałbym co rok pod choinką znajdować, albo i częściej ;) Poniżej zdjęcia jak pięknie jest ta herbata zapakowana :)
Drugim miejscem na którym byłem więcej niż raz to stoisko Thai Trade Center Warsaw, to tajlandzka organizacja rządowa, która wspiera stosunki gospodarcze między tajskimi eksporterami, a potencjalnymi importerami. Oczywiście importować nic nie zamierzam w tej chwili, ale Mistrza Kuchni Tajskiej mieli świetnego :) Było bardzo smacznie :) a dodatkowo dostałem broszurkę z kilkoma tajskimi przepisami, które na pewno kiedyś wykorzystam :)
Oblegane było stoisko Carlsberg Polska, który promował markę piwa Grimbergen. Piwa nie próbowałem, bo przyjechałem samochodem, ale oprócz zainteresowania piwem, uwagę wszystkich przyciągała bardzo sympatyczna, choć momentami wstydliwa sowa ;)
Ciekawy w smaku, jak i w konsystencji był również napój Mogu Mogu, jest to połączenie soku z owoców z kawałkami żelków kokosowych :)
Również Imbiriada smakowała wyśmienicie. To niegazowany napój z imbirem, miodem i witaminą C.
Świetnych stoisk było wiele i mógłbym tak o każdym choć kilka zdań opowiadać. Poniżej zdjęcia kolejnych wystawców, których produkty mnie zainteresowały. Między innymi są to produkty Intenson, Hanoju, Pachniczówka, Chumak, Meat Makers, Vita Corn, Live Berry i wielu innych.
W trakcie targów odbywał się Konkurs, w których nagrodą były Złote Medale Targów WorldFood Warsaw.
Celem konkursu, jest promocja najlepszych produktów w danych kategoriach.
Wśród zdobywców Złotego Medalu znaleźli się:
– firma Fresh Nuts GmBH za produkt BBQ Maize
– firma STO Pudov za produkt Buckwheat flour
– firma Scelta Mushrooms BV za produkt Snex
– firma Carlsberg za Grimbergen
– OSM w Kransnymstawie za chłodnik 500 g
– Basilur Tea za herbatę Książka Vol.I (niebieska) w puszce 100g liściasta
– PPHU Vitacorn Sp z o.o. za Trój-Pak (pakiet z trzema i olejami o pojemności 100ml każdy – olej z pestek dyni, olej rzepakowy i olej z orzecha włoskiego)
– Khortytsa- Otobus Sp z o.o. za wódkę Khorysta Platinum i Khorysta Ice
– firma Intenson za młody jęczmień – trawę suszoną mieloną (Hordeum vulgare L.)
– PHUP „Jędrzejczak” Maciej Jędrzejczak za comber dojrzewający z jelenia
Debiut zagraniczny:
– firma CRAMA Ratesti z Rumunii za wino Cabernet Sauvignon
Debiut polski:
– Wild Grass sp. z o.o. sp.k. za ChaiMate – naturalny napój gazowany z wysoką zawartością kofeiny
Wyróżnienia targowe:
– Semco SGNiP za olej z nasion wiesiołka
– Jantar za serię produktów ekologicznych
– Varenos pienelis UAB za „Yummy” curd cheese covered in chocolate vanilla taste
– Wody Mineralne Ostromecko Leszek Bokiej za wodę mineralną Ostromecko
– New Products Group za Shake Daiquiri
Media branżowe:
– Nowa Wieś Europejska
Druga edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw to na pewno duży sukces organizacyjny, a także promocja Polski i naszych produktów na rynkach zagranicznych. Z roku na rok targi będą stawały się coraz większe i coraz więcej wystawców będzie chciało tu przyjechać. A zdobycie Złotych Medali Targów, na pewno jest świetną promocją dla wyróżnionych.
Nie wątpię, że wiele kontraktów i wiele nowych ciekawych ofert oraz kontaktów biznesowych udało się wystawcom i odwiedzającym nawiązać. Targi na pewno wszystkim wystawcom pomogły w dalszym rozwoju i promocji, a także rozpoznawalności na rynku.
Mi osobiście też dużo dały i mam nadzieję, że w kolejnej edycji też będę mógł uczestniczyć. A Was zachęcam do śledzenia strony targów WorldFood Warsaw , a także ich profilu na Facebooku.
Kto będzie mógł uczestniczyć za rok, serdecznie polecam :)
Pozdrawiam
Adam
Wow! Matko ile zdjęć :D
OdpowiedzUsuńBardzo lubie odwiedzać takie miejsca :-) pysznie i kolorowo :-)
OdpowiedzUsuńCiekawa relacja, podobają mi się zwłaszcza zdjęcia - widać po nich, że te targi były naprawdę udane. Sama prowadzę własną firmę cateringową, tak więc systematycznie goszczę na tego typu wydarzeniach, podczas których można pozyskać nowych klientów. Zainwestowałam nawet w profesjonalne stoisko degustacyjne, dzięki któremu mogę częstować gości oferowanymi przeze mnie specjałami.
OdpowiedzUsuńŚwietna relacja, widzę, że organizatorzy targów zainwestowali duże pieniądze w reklamę owego wydarzenia. Bardzo podoba mi się zaprojektowany przez nich plakat. Z tego co wiem, tego typu wydruki wielkoformatowe cieszą się dziś dużą popularnością zarówno wśród dużych, jak i małych przedsiębiorców.
OdpowiedzUsuńOrganizatorzy tego typu targów zawsze powinni przykładać odpowiednią uwagę do promocji wydarzenia. Kiedy przygotowywałam się do targów, podczas których miałam wystawiać swoje produkty, pewnego dnia odezwała się do mnie drukarnia z Bydgoszczy. Przejrzałam jej ofertę i byłam pod tak dużym wrażeniem wykonywanych przez nich materiałów reklamowych, że sama zdecydowałam się je zamówić.;)
OdpowiedzUsuń